Kód zboží: | SR_.S-BETA-91A |
Výrobce: | Shure |
záruka: | 36 měsíců |
Cena | 8 390,- Kč s DPH |
Nástrojový kondenzátorový boundary mikrofon pro basový buben, směrová charakteristika: půl-kardioida, frekvenční rozsah 20Hz – 20kHz, max. SPL 155dB, přepínač Contour
Jen těžko byste hledali výrobce mikrofonů, který se může pochlubit podobnou tradicí, renomé a širokým portfoliem jako firma Shure. Tato legenda neodmyslitelně patří k mikrofonní technice a ne neprávem si většina lidí pod slovem mikrofon vybaví právě některý z modelů Shure. Vysoce ceněné produkty má ovšem tato firma i mimo mikrofonní techniku.
Cesta za slávou začala již roku 1925, kdy Sidney N. Shure v americkém Chicagu zakládá Shure Radio Company. Firma začíná na přelomu 30. let 20. století distribuovat a poté i navrhovat a vyrábět vlastní vysoce kvalitní mikrofony. Do roku 1935 má ve svém portfoliu krystalový i kondenzátorový mikrofon, během válečných let pak dodává mikrofony pro ozbrojené síly Spojených států amerických a začíná také vyrábět dle velmi přísných směrnic MILSPEC. Je také největším výrobcem přenosek v poválečné Americe a stejně jako u mikrofonů i v této oblasti přichází s celou řadou vylepšení.
Roku 1951 spatřuje světlo světa model Unidyne 55S, jehož podobu i zvuk navždy proslavil Elvis Presley. Koncem 50. let pak přichází Unidyne III, první klasický handheld mikrofon. Přelomovým je rok 1965, kdy Shure přichází s řadou mikrofonů Studio Microphone, konkrétně modelem SM57, který vyniká odolností a čistotou zvuku. Brzy poté se začala dvojice těchto mikrofonů používat pro projevy amerických prezidentů a na prezidentském řečnickém pultu kralují i dnes. O rok později je představen legendární SM58 a rychle se z něj stává nejpopulárnější zpěvový mikrofon, což je atribut, kterým se může chlubit dodnes.
Roku 1978 přichází model SM81, první kondenzátorový mikrofon vhodný i pro použití při ozvučování. O další senzaci se firma Shure postarala na sklonku 80. let 20. století, kdy se objevují mikrofony Beta 57 a Beta 58. Profesionální mikrofony řady BETA s neodymovými magnety, superkardiodní směrovou charakteristikou a silným výstupem znamenaly skok dopředu v boji proti zpětné vazbě. Jako protiklad řadě Beta je později představena řada PG (Performance Gear), která se i přes nízkou cenu vyznačuje pověstnou Shure kvalitou.
V 90. letech se Shure opět orientuje na nové technologie a přichází mimo jiné s DSP procesorem DFR11EQ, in-ear odposlechem PSM 600, elitními studiovými mikrofony KSM a v neposlední řadě také bezdrátovými systémy řady L, díky kterým se Shure stal brzy jedničkou na „bezdrátovém“ trhu.
Právě bezdrátové technologie se staly jedním z klíčových zaměření této legendy. Řady ULX, SLX a nyní i UHF-R se zaměřují na kritická použití v profesionální sféře, řady PG a PGX jsou pokračovatelem drátových řad Performance Gear, jsou proto určeny pro studenty a začínající muzikanty.
Nové tisíciletí se ve společnosti Shure nese ve znamení vylepšování bezdrátových technologií, výroby prémiového mikrofonu KSM9 a také uvedení sluchátek řady E, které jsou určeny pro běžný poslech a kde se u modelu E500 poprvé setkáváme s pokročilou technologií zvukové izolace od okolí. Na ni pak navazuje řada SE (Sound Isolating Earphones), která oproti svému předchůdci disponuje vylepšenou ergonomií, přizpůsobitelností a modularitou. Důležitou součástí portfolia Shure jsou dnes znovu i přenosky pro gramofony.
Shure Beta 91A je kondenzátorový boundary mikrofon kombinující v sobě to nejlepší z modelů Beta 91 a SM91. Výsledkem je excelentní mikrofon pro basový buben či další nástroje s těžištěm v nízkých frekvencích, včetně klavíru či varhan.
Zvláštností tohoto modelu je – podobně jako u jeho předchůdců – směrová charakteristika. Ta je kardiodní, mikrofon ale snímá zvuky z 60° výseku na jeho horní straně, jak naznačuje kovová mřížka. To znamená unikátní útlum mimo osu a velmi dobrou odolnost proti zpětné vazbě, zároveň také ale přesné snímání zvuku z hrací blány při snímání basového bubnu. Maximální akustický tlak 155dB poskytuje dostatečný prostor pro zamezení clippingu i v tak náročné aplikaci, jakou například snímání uvnitř basového bubnu dozajista je.
Výsledný zvuk lze doladit přepínačem Contour, kterým lze aktivovat tzv. Low-Mid Scoop, tedy zeslabení na středobasových frekvencích, což v některých případech vede k vyššímu attacku a definovanějšímu zvuku. Praktická je i samotná mechanická konstrukce mikrofonu, která nevyžaduje žádný držák (přesto jej lze pro použití ve stálých instalacích připevnit pomocí montážních otvorů).
Použití:
• Basový buben
• Klavír
• Varhany
Technické údaje:
• Konstrukce: kondenzátorová (elektret; boundary)
• Směrová charakteristika: půl-kardiodní (snímá pouze 60° výsek na horní straně)
• Přepínač Contour (Low-Mid Scoop: -7 dB @ 400Hz)
• Impedance: 146 Ohm
• Vlastní šum: 29,5 dB (A)
• Frekvenční rozsah: 20 Hz - 20 kHz
• Max SPL: 155dB
• Dynamický rozsah: 125,5 dB
• Odstup signálu od šumu: 64,5 dB
• Citlivost: -48,5 dBV/Pa
• CMRR: >55 dB
• Tělo: kovové
• Napájení: 11-52V phantomové
• Konektor: XLR
• Hmotnost: 470 g
• Příslušenství: obal
• Barva: šedomodrá / stříbrná