Jaký si vybrat mikrofon pro váš nástroj nebo zpěv? Poradíme Vám !

Vytvořeno: 30. 04. 2013 
 

Typické aplikace použití mikrofonů

Mikrofony pro Bicí

Pro začátek, bude nejlepší když si vyberete na basový buben kardioidní dynamický mikrofon a malomembránový kondenzátorový mikrofon s kardiodní charakteristikou na hi-hat a uzavřete to dvojici velko nebo malomembránovych kondenzátorových mikrofonu pro zbytek plechových nástrojů (Overheads) Všimněte si, že kondenzátorové mikrofony lze určitě použít na Snare a Tom (a pro odvážnější i na kopák). Koneckonců, vy jste umělec, který kouzli se zvukem ...

Umístění kopákoveho mikrofonu vyžaduje hodně experimentování: požádejte bubeníka, aby hrál a vy zatím poslouchejte zvuk, pak přesuňte mikrofon o pár centimetrů a poslechnete si to znovu. Nejlepší by bylo kdyby jste zůstal v kontrolní místnosti a mněl to štěstí, že máte asistenta, který by přesouval mikrofony při poslechu. S trochou zkušeností, se proces stane efektivnější: budete vědět, jaké mikrofony se vám líbí, a kam se je chystáte umístit. Ale to je jen začátek, dokonce i profesionální záznamoví inženýři mění mikrofony a umístění kvůli inspiraci a novému zvuku.  

Mikrofony pro Elektrické Kytary
 
U Elektrických kytar není třeba o typu snímacího mikrofonu až tolik přemyslet. Pokud můžete postrádat pouze jeden mikrofon, použijte dynamicky typ např. (Shure SM57), který umístíte v blízkosti kytarového reproduktoru. Pokud máte Velkomembránovy kondenzátorový, zkuste ho umístit pár o metrů dal (pokud je zdroj příliš hlasitý, zapojte chránič) Pokud máte dva mikrofony můžete kombinovat tyto mikrofony dohromady, nebo je nahrávat do samostatných zvukových stop. Jestli nahráváte kytaru metodou overdubbing (dodatečné nahrávání), nebo můžete umístit kytaru do jiné místnosti během nahrávání, nemusíte se soustředit na zvuky které vycházejí z bicí. Za předpokladu, že místnost je slušné odhlučněná, můžete experimentovat s kondenzátorovým mikrofonem, aby jste získali lepší zvuk z místnosti. Pokud je mikrofon přepnut na směrovou charakteristiku, zkuste ho přepnout do všesměrové charakteristiky. Můžete samozřejmě použít více než dva mikrofony – stačí pouze sledovat vzájemné fázové vztahy.  

Mikrofony pro studiový zpěv

Když přijde čas na dodatečně náhrávané vokály, budete potřebovat kondenzátorový mikrofon s velkou membránou. Pro hlavní zpěv, by jste mněli mít takový mikrofon který vyhovuje zpěvákovi - někdo může mít také osobní zkušenosti se zvukem mikrofonu. Nejlepší způsob, jak to vyřešit, je nastavit tři nebo čtyři mikrofony a poprosit zpěváka, aby do každého mikrofonu zazpíval stejnou (kritickou) část skladby. Zaznamenejte každý z těchto mikrofonu do jednotlivých stop a potom pozvete zpěváka do kontrolní místnosti pro přehrávání stop aby se rozhodl, který mikrofon nejvíce vyhovuje jeho nebo jejímu hlasu v této skladbě.

Mikrofony pro Akustické kytary  

Zde se nejlépe hodí malomembranovy kondenzátorový mikrofon s kardioidní směrovou charakteristikou. Velkomembranove kondenzátorové mikrofony mohou mít také dobrý zvuk u akustických kytar, stejně jako páskové mikrofony. Bavte se a experimentujte s různými mikrofony, vyzkoušejte několik umístění a určitě najdete to co funguje a je pro vás nejlepší.

Mikrofony pro smyčcové nástroje  

Housle, violy, violoncella, kontrabasy - na tyto nástroje můžete použít jakýkoliv kvalitní kondenzátorový mikrofon nebo, pokud vlastníte páskový mikrofon, tak ten se pro smyčcové nástroje hodí také a jejich zvuk se vám asi bude líbit o trochu více. 

Pokud jste si vybrali mikrofon který Vám vyhovuje dovolujeme si Vás pozvat do naší kategorie Studiové a nástrojové mikrofony ve které si jistě vyberete ten správný mikrofon pro nahrání nástroje a zpěvu ve studiu nebo ozvučení hudebních nástrojů na podiu nebo kdekoliv jinde.

Přidejte komentář k článku

ajax_load